Puterea obiceiurilor de zi cu zi

Cum sa-ti dezvolti ritualuri zilnice puternice si energizante
Articol de Frederic Patenaude

Sa recunoastem: cei mai multi dintre noi se lupta pentru a-si imbunatati unele aspecte ale stilului de viata, fie ca este vorba de a sta mai mult in aer liber, de a se hrani corect, de a renunta la obiceiuri negative sau de a incepe un proiect la care tin.

De ce cateodata vointa nu e de ajuns

În ultimii ani, au aparut mai multe carti pe acest subiect:

– Puterea obisnuintei
– Obiceiuri zilnice
– Obiceiul Acum
– Puterea angajamentului total

Aceasta ultima este favorita mea. În ea, autorii subliniază importanta faptului de a construi “ritualuri pozitive de consolidare a energiei” . Au facut multe cercetari asupra sportivilor de performanta (in special jucatori de tenis) pentru a identifica ce-i diferentiaza pe primii 10 de restul.

Constatarile lor sunt extrem de interesante. Motivele principale pentru care unii jucatori ajung in top in timp ce restul raman in urma sunt doar 2: “capacitatea de a recupera” si “ritualurile”. Hai sa vorbim despre aceastea din urma.

Numai vointa nu reuseste sa-ti schimbe comportamentele pentru ca este nevoie si de atentia ta constienta.

Sa presupunem ca vrei sa lucrezi mai mult in aer liber si sa incluzi mai multe fructe si legume proaspete în dieta. Daca te bazezi numai pe vointa probabil vei reusi pentru o scurta perioada de timp, pentru ca apoi sa revii la vechile obiceiuri .

Gandeste-te : trebuie sa-ti reamintesti sa te speli pe dinti în fiecare seara? Trebuie sa-ti pui o notita pe oglinda ca sa nu uiti?

Probabil ca nu. De ce ? Pentru că a devenit un obicei subconstient. A devenit un RITUAL .

Ritualurile sunt puternice, deoarece acestea ajuta la fixarea oricarui comportament la nivel subconstient, automat .

Cum ar fi daca nu ar trebui sa-ti reamintesti sa faci exercitiile ci le-ai face pur si simplu automat?

Cum ar fi daca n-ar trebui sa te gandesti mereu la ce sa mananci pentru ca alimentatia ar fi de la sine inteleasa?

Cum ar fi daca ai putea implementa o serie de ritualuri puternice, automate prin care ai ajunge la greutatea ideala, ti-ai ridica nivelul de energie cu 200% si ti-ai asigura o stare minunata de sanatate pentru tot restul vietii tale?

Cum se construiesc Ritualurile

Da-mi voie sa-ti dau un exemplu .

Acum cativa ani, am fost capabil sa mentin un program de exercitii regulat timp de mai multe saptamani.

Insa am incercat sa lucrez dupa un program vag, imprecis. Am fost ocazional la sala de sport, am mers cu bicicleta o vreme si apoi am renuntat.

Ori de câte ori calatoream undeva, imi abandonam programul de exercitii fizice.

Problema a fost … ca nu am avut ritualuri clare pentru aceste activitati! Am lasat ca totul sa se desfasoare prin grija atentie mele constiente.

Intrebati pe oricine lucreaza consecvent. O sa va spuna ca are un program bine stabilit, la intervale de timp regulate .

Luni, miercuri si vineri se duce la sala de sport, probabil dimineata. Atunci cand calatoreste, are chiar un program alternativ de exercitii.

Daca lupti cu dieta si pendulezi între alimentele crude si mancarea gatita sau nu-ti gasesti motivatia pentru a persevera in exercitii… este pentru ca nu ai stabilit ritualuri care sa se ocupe de aceste probleme

Cele 3 elemente ale unui ritual

Un ritual clar include aceste trei elemente :

Cand
La ce ora vrei să faci activitatea?
Unde
In ce loc?
Cum
In ce fel, in ce ordine, de ce altceva este nevoie?

De exemplu, ai putea decide ca în fiecare dimineata sa bei un suc verde. Vei face sucul la 08:00 , dupa programul de exercitii fizice ( cand ), intr-o cantitate suficient de mare pentru a lasa ceva si pe mai tarziu ( cum ). Mai trebuie sa-ti asiguri intotdeauna ingredientele necesare ( cum ). Dacă esti acasa, o sa folosesti blenderul.

Dupa ce vei respecta acest program cateva saptamâni, va deveni un ritual, adica va fi complet automat .

Ce ritualuri iti poti dezvolta

Iti poti transforma complet viata prin crearea unei serii de ritualuri puternice, energizatoare. Iată câteva exemple :

Ritualul de dimineata – primele 5 – 10 lucruri pe care le faci imediat dupa trezire
Programul zilnic de antrenamente
Plimbarea zilnica
Timpul alocat educatiei permanente sau cititului
Timpul alocat internetului
O zi pe saptamana alocata detoxifierii (cu sucuri verzi eventual)
Timpul alocat notitelor intr-un jurnal (inainte de culcare)
Activitati care favorizeaza regenerarea corpului

Nu incerca sa le faci pe toate deodata. Incepe cu unul sau doua ritualuri ( maxim trei ), pana cand acestea devin automate.

Fii foarte precis in privinta celor 3 elemente: unde, cand si cum. Cu timpul, vei ajunge sa dezvolti o multime de ritualuri care iti vor fi de mare ajutor in procesul de regenerare si intinerire!

www.renegadehealth.com